maandag 30 juni 2014

Travel list

Reizen is een van mijn favo hobby's, voor zover je het een hobby kan noemen natuurlijk. Het liefst zou ik de hele wereld over willen gaan. Jammer genoeg ben ik tot nu toe nog niet verder gekomen dan Barcelona. Maar later wil ik alles zien. Daarom heb ik hier een lijstje met mijn favo bestemmingen. 

Ik ben nogal kunstzinnig en een cultuurfreak, dus dat is het eerste waar ik naar kijk bij een land. Maar ik vind actie tijdens vakantie ook super belangrijk. 

1. Nieuw-Zeeland
Het is voor mij echt een droom om naar Nieuw-Zeeland te gaan. Want op de basisschool moest ik ooit een werkstuk maken over een land buiten Europa. Ik wilde het doen over een land aan de andere kant van de wereld, en Nieuw-Zeeland ligt (bijna) letterlijk aan de andere kant van de wereld. Toen ik meer wist over dit land werd ik er op slag verliefd op. Vooral omdat kiwi's (een van) mijn lievelingsfruit is. En ik vind de kiwi (vogelversie) echt super lief.


Nieuw-Zeeland heeft voor mij het totaalpakketje; zon, zee, strand, tropen, bergen en alles is subtropisch :) (alleen boven in de bergen natuurlijk niet). Als ik naar Nieuw-Zeeland zou gaan zou ik een dagenlange tropentocht maken op het zuidelijke eiland en ik zou shoppen tot ik er bij neerval in de hoofdstad Wellington.  
En er zit ook nog een bonus aan Nieuw-Zeeland, want de Lord of the Rings en The Hobbit zijn hier opgenomen. In deze films is er natuurlijk heel veel bewerkt aan de achtergrond, maar je kan het paradijsachtige Nieuw-Zeeland nog steeds goed zien. Toen ik dat hoorde wist ik het zeker: hier moet ik heen!


2. Egypte
Zoals ik al zei ben ik een beetje een cultuurfreak en Egypte is echt het hoogtepunt van cultuur. Met gigantische woestijnen en prachtige piramides en duizenden musea's om je in het oude Egypte te wagen. Mijn moeder is vroeger ook naar Egypte geweest en ze is er nog steeds vol van. Daarom is het voor mij ook een droom om een keer naar Egypte te gaan.


3. Schotland
Naast Brits (een iets bekender UK accent) mag het Schotse accent er ook zijn. Maar ik wil natuurlijk niet alleen naar Schotland omdat ze daar een mooi accent hebben. Want mij lijkt het land zelf ook super. Voor mijn gevoel dwaalt er een soort mysterieuze sfeer over Schotland. Er zijn een paar mooie grote steden om in te shoppen, mooie kustplaatsen en verder heel veel bos waar je heerlijk in kan dwalen zoals bij het liedje Scarborough Fair


4. Brazilië
Het land van carnaval en feesten. Maar ook deze feesten hebben geweldige culturele achtergronden. En vooral nu is Brazilië het symbool voor het WK. Ik ben geen grote voetbalfan, maar zo iets groots als het WK kan je niet missen toch? Brazilië is ook een van de landen waar het verschil tussen arm en rijk gigantisch is, het zou me echt super lijken als ik daar ooit iets aan mag doen. Want je doet iets goeds en je gaat naar Brazilië! ;)

5. India
India is bijna net zo kleurrijk als Brazilië, alleen dan op een andere manier. Dit land kent vele feestdagen, en de kleurrijkste feestdag is Holi, dit is het Indische nieuwjaarsfeest. Dit wordt ook wel festival of colors genoemd. Op deze dag worden er duizenden kleurtjes in de lucht gegooid, het zou me echt super lijken om dat ooit een keer mee te maken.


Nou, dit was mijn top 5, ik hoop dat jullie het een leuk vonden. Ik ben erg benieuwd welke landen jullie ooit nog willen zien.
Ilse

1 opmerking:

  1. Ilse je blog ziet er fantastisch uit. Heel mooi gedaan. Inderdaad de wereld heeft wat natuur betreft veel te bieden. Je bent nog jong, dus er is nog gelegenheid genoeg om dat alles te ontdekken.
    Hartelijke groeten en veel liefs van oma en opa.

    BeantwoordenVerwijderen